loading...
دانلود فیلم های لو رفته
توجه

سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز من چند وقتی بود که وبلاگم رو به دلیل نبود اینترنت و مشکلات درس و ... بروز نکردم که تازه متوجه شدم دامنه ایی که به وبلاگ اتصال کرده بودم مشکل داشته و به خاطر همین بازدید آمده پایین که با حذف دامنه قبلی مشکل رفع شد به زودی دامنهirبه وبلاگ اتصال میدم قولشم میدم برای عید که شایدم وبلاگ رو بردم رو هاست و کلا یه چیز خوب رو در اختیار شما قرار میدم با تشکر


92/12/14

پیام مدیر

جهت بهبود کیفیت مطالب سایت


در سایت عضو شوید و درخبرنامه عضو شوید  و به دوستان خود خبر دهید


به علت بروز بودن سایت تمامی صفحات و ادامه مطلب را بخوانید








ش بازدید : 83 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

يکي از سوالاتي که بسياري از کاربران فتوشاپ مي​پرسند، کاربرد دقيق ابزار Pen و Pathها است.
قبلاً در اين آموزش يکي از ابتدايي​ترين کاربردهاي Pen را ديديم. اما در اينجا کاربردهاي حرفه​اي​تري از اين ابزار و همچنين کار حرفه​اي با Pathها را مد نظر داريم.

و اما، نظرتان در مورد اين طرح چيست؟

ش بازدید : 91 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

طراحي کارت ويزيت يکي از جذاب ترين کارهايي​ست که مي​توان با نرم​افزارهاي گرافيکي انجام داد. البته يکي از پرسودترين کارها هم به حساب مي​آيد! به خصوص وقتي شما بر روي آن طوري هنرنمايي کنيد که هر قيمتي که به مشتري گفتيد، حاضر به پرداخت آن باشد!

حداقل قيمتي که تا امروز که 3 آبان 1386 است، مي​توان براي طراحي يکي کارت ويزيت متصور شد، قيمتي حدود 5000 تومان است. فکرش را بکنيد، اگر کمي حرفه​اي باشيد، در عرض بيست دقيقه يک کارت ويزيت طراحي مي​کنيد و اين مقدار کاسب مي​شويد!

البته اينکه قيمت ذکر کردم، اميدوارم برداشت شما از طراحي، فقط پول نباشد، چون در اينصورت معمولا طرح​هاي شما بعد از مدتي آنقدر ضايع مي​شود که هر کسي حاضر نيست طراحي​اش را به شما بسپارد. هدفتان بيشتر تمرين هنرنمايي​هايتان بر روي کارت​ها باشد نه پول و سود و اينجور حرف​هاي زودگذر!

اين مقدمه​اي بود براي آموزش برخي نکات در حين طراحي يک طرح که به طرح شما جان مي​دهد و مشتري​پسندش مي​کند.

بگذاريد با يکي از سفارش​هاي اخير من شروع کنيم:

فرض کنيد قرار است براي يک موسسه با کلاس زبان انگليسي يک طرح باکلاس بزنيد. اصلا به اين فکر نکنيد که مثلا يک آدم کنار کارت بگذاريد و دستش يک کاغذ بدهيد که مثلا زبان​آموز است و ...!

اين نوع طرح​هاي شلوغ و مسخره،​ زمانش گذشته است! طرح شما بايد در عين سادگي، زيبا باشد.

مشتري مورد نظر، يک طرح در ذهنش است و احتمالا در اول کار به شما مي​گويد: فلاني! دوست دارم زمينه​اش مثلا مايل به قهوه​اي باشد و ...

شما حرف​هايش را بشنويد، اما سعي نکنيد همه خواسته​هايش را محقق کنيد. بايد طرحي آماده کنيد که هم خواسته​هاي او و هم معيارهاي حرفه​اي بودن کار، در نظر گرفته شود. در نهايت وقتي به مشتري کارتان را نشان مي​دهيد، آنقدر کارتان در نظرش زيبا شده است که ديگر دلش نمي​آيد تغييري در آن ايجاد کند! اين سياست کلي طراحان است!

خوب، بياييد با اين فرض که مشتري به ما گفته است بک​گراند طرح قهوه​اي و نوشته​ها با فونتي بسيار زيبا باشد، يک کار برايش آماده کنيم...

در نهايت کارت ويزيت ما اينطور از کار در خواهد آمد:

ش بازدید : 81 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

قصد داريم يكي از جالب‌ترين فيلترهاي فتوشاپ يعني فيلتر Pixelate را بر روي يكي از طرح‌هاي خود پياده كنيم...

اگر آموزش را تا انتها دنبال كنيد، طرحي ايجاد خواهيد كرد شبيه به طرح زير:

ش بازدید : 69 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

Define یعنی تعریف کردن یک چیز و در فتوشاپ هم سه نوع دایم که خیلی بدرد بخور هست مخصوصا shape .


حالا شروع می كنيم با Define Brush Preset
برای ساختن يك قلم جديد و سفارشی بكار ميره و تو طراحی های پيشرفته مثل طراحی های interface خيلی كاربرد داره يك صفحه استاندارد ( مثلا ۸۰۰در ۶۰۰) باز كنيد قلم مورد نظرتون را طراحی كنيد بعد با deselect كردن طرح (ctrl + d ) از منوی edit گزينه Define Brush Preset . . . را انتخاب كنيد و يه اسم به قلمتون بدين . بعد هم برای مشاهده قلمتون می تونين ابزار brush را انتخاب كنيد و آخرين قلم را از منوی option قلم (right click) پيدا كنيد .

ش بازدید : 65 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

احتمالاً می‌دانید که دوربین‌های دیجیتال برای دسته‌بندی بهتر عکس‌ها، مشخصات دوربین و اطلاعات دیگری مثل زمان گرفتن عکس و یا حتی (اگر دوربین شما GPS داشته باشد) موقعیت جغرافیایی محل گرفتن عکس را روی بخشی از فایل عکس ذخیره می‌کنند که در اصطلاح به این اطلاعات، MetaData یا «ابَرداده» می‌گویند. (البته برخی عکاسان به آن ExIf هم می‌گویند که مخفف Exchangeable Image File است به معنی فایل عکس قابل دست به دست کردن. یعنی چون مثلاً کپی‌رایت شما روی آن است، با خیال راحت دست به دست می‌کنید و مشخص است که این عکس را چه کسی گرفته)

این اطلاعات هم خوب هستند و هم بد!

خوب:

خیلی از نرم افزارها از این اطلاعات برای دسته‌بندی عکس‌ها بر اساس دوربین یا موقعیت جغرافیایی استفاده می‌کنند. مثلاً اگر با دوربین گوشی آیفون عکس بگیرید، دیگر لازم نیست جایی یادداشت کنید که این عکس را کجا گرفته‌اید، چون نرم افزارهای روی سیستم عامل Mac خود به خود محل گرفتن عکس را روی نقشه به شما نشان می‌دهند. یا مثلاً عکس‌هایی که در یک بازه خاص گرفته شده‌اند را به عنوان یک Event (رخداد) در نظر می‌گیرند. مثلاً رخداد «عروسی» و ...

بد:

چندی پیش، خانه یک هنرپیشه مطرح آمریکایی را دزد زد!! وقتی دزد را گرفتند، از او پرسیدند آدرس منزل این هنرپیشه را از کجا گیر آوردی؟ گفت: خیلی ساده است: ایشان یک عکس که دم در خانه‌شان گرفته بود روی اینترنت گذاشته بود، از روی متادیتای عکس، آدرس خانه را پیدا کردم!

یا ممکن است شما نخواهید دیگران بدانند اطلاعات دوربین شما و زمان گرفتن عکس و غیره چه بوده.

توجه: عکس این موضوع هم صادق است. یعنی شما می‌خواهید اطلاعات دوربین روی عکس بماند و نمی‌دانید چرا وقتی در فتوشاپ خروجی می‌گیرید، اطلاعات حذف می‌شوند!

ش بازدید : 55 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

خیلی از اوقات پیش می‌آید که وقتی با دوربین دیجیتال عکسی می‌گیرد و یا عکسی را اسکن می‌کنید، عکس کجی حاصل می‌شود!

مثلاً من وقتی داشتم عکسی از یک کتاب را اسکن می‌کردم، کمی کج شد. دقت کنید:

ش بازدید : 64 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

یکی از خارق العاده‌ترین امکاناتی که در فتوشاپ CS5 افزوده شد، امکانی بود به نام Content Aware Scale

اگر می‌خواهید در یک نگاه شگفت‌انگیز بودن این امکان را متوجه شوید، به تصویر ادامه مطلب دقت کنید

ش بازدید : 50 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

همانطور که مي‌دانيد، مي‌توان با استفاده از فتوشاپ، مود رنگي يک تصوير را به يکي از انواع
Grayscale
RGB
Indexed
CMYK

تغيير داد.

و مطمئناً متوجه شده‌ايد که حجم فايل نهايي در هر يک از اين مودها با هم تفاوت است.

آيا مي‌دانيد حجم يک عکس در يک مود رنگي چطور محاسبه مي‌شود؟


فرمول کلي محاسبه حجم يک تصوير در يک مود رنگي خاص به صورت زير است:

Width x Height x M

 

درباره ما
در این سایت شما میتوانید برنامه های مورد علاقه خودتون رو پیدا کنید و اگر هم نبود در خواست بدید تا براتون قرار بدیم ، ترفند کامپیوتر،بازی،دانلود برنامه،و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 106
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 1,729
  • بازدید سال : 8,222
  • بازدید کلی : 110,275